FANDOM

Zielnik trawiasty
Zielnik trawiasty
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, hipnoza alfy
Sposób tresury Dać nietypowy, jadalny kwiat + smoczymiętka
Opis wyglądu
Umaszczenie {{{kolory i wzory}}}
Masa ciała

♂- 1,5 kg ♀- 1 kg

Wysokość w kłębie ♂- 0,5 m

♀- 0,4 m

Długość ♂- 0,24 m

♀- 0,18 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 0,3 m

♀- 0,24 m

Statystyki
Klasa Klasa tropicieli
Typ {{{kryształowe, wodne... itd.}}}
Typ ognia Małe kule ognia
Atak {{{sposób atakowania}}}
Szybkość {{{szybkość w km/h}}}
Uzbrojenie {{{łuski, kolce?}}}
Jad {{{jad-działanie, wygląd}}}

WyglądEdytuj

Zielnik trawiasty jest małym smoczkiem o odrobinkę dużej głowie, długim ciele i sporych skrzydłach. Ma kolor zielony, dość jaskrawy, idealnie wpsowuje się w tło liści. Na głowie ma kołnierz delikatnych rogów przypominających źdźbła trawy. Wzdłuż grzbietu ciągną się miękkie, słabo widoczne kolce. Ogon zielnik ma długi, zakończony jest bardzo jasnym, już trochę żółtawym "frędzelkiem", który również przypomina trawę. Każdym z ostrych elementów w tym frędzelku zielnik może wstrzyknąć do ciała ofiary śmiertelną truciznę. Ofiara nawet tego nie poczuje, ponieważ zatrute końcówki frędzelka są ciekie i prawie niewidoczne. Skrzydła smok ma dość duże względem reszty ciała. Łapy są niezbyt długie, ale szczupłe, tak jak reszta ciała smoka. Oczy ma małe, znajdują się nad nimi ochronne "rzęski" przypominające wyglądem również malutkie źdźbła trawy.

Siedlisko i dietaEdytuj

Zielniki trawiaste żyją na dzikich łąkach i polanach. Zamieszkują małe nory wydrążone niedaleko siebie - jedna kolonia to może być kilkadziesiąt znajdujących się niedaleko siebie norek. Są roślinożerne, a żywią się różnymi kwiatami i ziołami, które znajdą na łąkach.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Smoki te żyją w stadach, ale raczej dla bezpieczeństwa niż ze względu na jakieś sympatie to innych osobników - oswojone bez żadnego problemu opuszczą stado, które również nie będzie tęsknić. Mimo to, smoki nawzajem się chronią i dbają o siebie. Są przyjacielskie, choć na początku nieufne. Nie przejawiają zachowań agresywnych, raczej uciekają niż atakują, są w końcu roślinożercami. Mimo to, mają niewielu wrogów ze względu na ich bardzo silny jad. Mają też fenomenalny węch i wzrok, nieco gorszy słuch.

Wytresowanie zielnika nie jest trudne. Oczywiście jak przy wszystkich gatunkach, należy zachować spokój. Potem warto poczęstować go jakimiś kwiatami, najlepiej trudnymi do zdobycia w naturze, to go zainteresuje. Wawrzyn (liść laurowy), którego nie znajdzie rosnącego dziko w naszym klimacie, albo niebieski oleander, na który smok nie jest uczulony. Potem smok na pewno da się pogłaskać. Wtedy już właściwie następuje ten etap, kiedy chodzi za nami krok w krok i decyduje się na opuszczenie stada.

SłabościEdytuj

Jak wszystkie smoki, uwielbiają smoczymiętkę i ulegają wpływom alfy. W pobliżu smoczego korzenia nie reagują agresywnie, ale jest to jedyna roślina, której nie jedzą. Nie boją się węgorzy, ponieważ w ogóle nie jadzą ryb.

Moce i umiejętościEdytuj

  • Mają bardzo ograniczoną liczbę strzałów, ale ich nie używają zbyt często.
  • Zarówno frędzelkiem na ogonie, jak i zębami mogą wstrzyknąć jad, który bardzo szybko zabija ofiarę, jest to ich najczęściej używana broń, jeśli wziąć pod uwagę, jak rzadko z kimkolwiek walczą.
  • 57% osobników ma następującą umiejętność - w razie konieczności potrafią sprawić, aby z pomiędzy ich łusek wyrosły inne, większe, cieńsze, wyglądające w 100% jak trawa.

Pierwsze pojawienieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Smoki te mają dość miękkie łuski, ale są bardzo zwinne i z łatwością unikają jakichkolwiek pocisków.
  • Pod koniec lata i pod koniec zimy zrzucają łuski i pazury, które jednak już następnego dnia odrastają

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki