FANDOM

Nazwa "zespolenie" po raz pierwszy zostaje użyta w rozdziale 14. Jest też tam nieco wyjaśniona, zaś pierwsza uroczystość zespolenia następuje w rozdziale 15 między Sorą, a Yue. Zespolenie jest połączeniem, silniejszym niż jakakolwiek inna więź.

W każdym połączeniu między człowiekiem, a smokiem, bez zespolenia, czegoś będzie brakowało. Niezwykle rzadko zdarza się, aby obie strony pozostały w 100% lojalne w największym nawet niebezpieczeństwie - umiały poświęcić swoje życie dla dobra drugiego. Jednak nawet w takich przypadkach, stanowiących może 0,03% wszystkich przyjaźni, ich więź jest jak puzzle, w których brakuje jednego elementu - właśnie zespolenia, przemieniającego tę dwójkę w niemal jedną istotę.

—Księga Ady, Rozdział 14

Zespoleniu zwykle towarzyszy wielka, smocza uroczystość. Różni się ona od takiej typowej tym, że na początku smoki pilnują, żeby sala była jak najbardziej niesamowita. Zwykle dbają mroczną atmosferę, panuje całkowity mrok, nawet nie oświetlą jaskiń na dłużej swoim ogniem, tylko co jakiś czas zioną lub strzelą plazmą w górę, co daje niesamowity efekt.

Czasem jednak wszystko jest jeszcze bardziej wyjątkowe, na przykład jak podczas zespolenia Yue i Sory. Ada i Anja wymyśliły, żeby zainstalować srebrne lampy  pod sufitem i z pomocą zielników iglastych wykonać jakby zielony sufit. Srebrne, niby księżycowe światło przebijające się przez zielony baldachim również stwarzało niepowtarzalną atmosferę. Ponadto na ścianach zostały wymalowane wizerunki smoków.

Smoki są znacznie bardziej ułożone niż ludzie, i bez ustawiania płotków i ograniczeń, robią na środku miejsce dla przyszłych zespolonych, w kształcie głowy nocnej furii. Na "uszach" nocnej furii stoją 4 osoby prowadzące uroczystość, a na tych po bokach człowiek i smok, zwykle w towarzystwie rodzeństwa, jeśli jest to możliwe (na przykład Yue musiała przejść przez uroczystość sama, ponieważ trzeba było utrzymać istnienie smoków w sekrecie, a Sora pojawiła się sama ze względu na brak rodzeństwa).

Następnie zespalający się podchodzą do siebie i wypowiadają w dawnym języku smoków przysięgę, która równocześnie jest swego rodzaju zaklęciem:

<Imię przyjaciela>, Briinah[1], ofan thu-um hio nu,
Tol ko laas ahrk ko dinok nid luv mu naan au lein.
Nid vulom, nid yol, nid kein, nid funt,
Hin laas mahfaerak zu kos dein.

  1. Briinah oznacza siostro, Zeymah to znaczy bracie.

Po dokonaniu się Zespolenia, z ciał świeżo upieczonych zespolonych, wydobywają się dwie iskrzące się kule białego światła i lecą naprzeciw siebie. Ich kolor przybiera inny odcień i powoli łączą się w jedną kulę. Potem całość pęka obsypując człowieka i smoka drobnymi iskierkami.

Atrakcją każdego zespolenia, jest pewna gra, mająca na celu sprawdzenie początkowej więzi zespolonych. Wszystkich uczestniczących dzieli się na dwie drużyny - jedna z nich się ukrywa, a druga, wykorzystując zespolonego (to oni są kapitanami drużyn) i ślad pozostawiany przez drużynę przeciwną w połowie musi znaleźć ukrywających się.   

Więcej z Fandomu

Losowa wiki