FANDOM

Każdy ma wbudowane zwykłe ogrodzenie, czyli myśli-śmieci. One zakłócają odczyt. Są też mocniejsze, jak na przykład, przewijanie jakiejś piosenki lub frazy. Coś takiego stosował Świr. Oba typy jednak nie chronią przed hipnozą. Ja umiem wybudować zaporę, która będzie stale wyświetlać przykładowo moją twarz, ale może być to cokolwiek. Taki mur może ochronić przed przypadkowym podsłuchiwaczem, a dość mocny przez moment zablokuje hipnozę. Ale mistrzostwem jest wybudowanie muru składającego się z kilku ścian, a na każdej inna tapeta. Był też osobnik, który umiał budować istne labirynty śmieci i zapór i nikt nie był w stanie dostać się do tego, o czym na prawdę myślał.

- Anja, Coś, czego pragnę, rozdział 9

Czym są? Edytuj

Zapora mentalna - czynnik blokujący czytanie myśli przez złodzieja oraz w mniejszym stopniu hipnozę.

Budowanie zapory opiera się na wizualizacji jakiejś fizycznej blokady (płot, mur, tama, labirynt) i nie jest łatwe. Aby opanować umiejętność budowy skutecznych blokad potrzeba lat pracy oraz partnera do ćwiczeń o tych samych lub większych kompetencjach.

Rodzaje Edytuj

Istnieją różne rodzaje barier mentalnych:

  1. Ogrodzenie - posiada je każdy, składa się on z bieżących, nic nie znaczących myśli stale krążących w umyśle. Jedyne jego funkcje to dezorientacja podsłuchiwacza i powodowanie drobnych zakłóceń w odczycie. Każdy nawet początkujący czytelnik myśli jest w stanie przebrnąć przez tę zaporę.
  2. Drut kolczasty - nie jest trudny do stworzenia. Polega na ciągłym nuceniu w głowie jakiejś piosenki lub powtarzaniu tej samej frazy. Ma on na celu odwrócenie uwagi złodzieja i zdezorientowanie go, jest jednak nie trudny do pokonania przez średnio doświadczonego podsłuchiwacza i nie chroni w najmniejszym stopniu przed hipnozą.
  3. Mur - wyświetla konkretny obraz lub ruchome wspomnienie/pragnienie "bezpieczne" dla budowniczego a nieznaczące dla włamywacza. Jest kilka murów:
  • Mur zwykły - jest w stanie mocno zakłócić odczyt myśli, umiarkowanie trudny do zniszczenia.
  • Mur wielowarstwowy - jest zbudowany z kilku murów zwykłych, jest to zaawansowana bariera, będąca w stanie na kilka minut zablokować hipnozę, jednak nie powstrzyma wyćwiczonego hipnotyzera. Początkujący złodziej będzie miał ogromne trudności ze zniszczeniem tej zapory, a zwykły czytelnik nawet jej nie rozpozna. Każda ze ścian pokazuje inny obraz, natomiast między nimi znajdują się myśli śmieci - zwykłe płoty.
  • Mur mieszany - najtrudniejszy do zbudowania i jednocześnie najskuteczniejszy mur, zdolny zablokować hipnozę o średniej mocy, na chwilę powstrzyma zaawansowanego hipnotyzera. Składa się on ze wszystkich wyżej wymienionych blokad i ma średnio złożony układ. Wytrenowanie umiejętności budowania tego muru zajmuje w zależności od potencjału budowniczego od kilku do kilkunastu lat.
4. Labirynt - Najlepsza blokada, składająca się ze wszystkich wyżej wymienionych zapór, bez problemu zablokuje wszystkich nawet najbardziej zaawansowanych złodziei i hipnotyzerów. Znany był tylko jeden pół-smok, który wybudował taki labirynt i utrzymał go od momentu wybudowania do śmierci. Okazuje się, że tym osobnikiem był ojciec Anji, najwspanialszy Alfa od początków istnienia Smoków. Nie wiadomo jednak na razie jak udało mu się osiągnąć ten stopień mistrzostwa. Z relacji najlepszych złodziei wynika, iż nawet próby dotarcia chociaż do jednej trzeciej, trwające po kilkadziesiąt lat nie odniosły skutku.

Budowa labiryntu Edytuj

Przykładowy labirynt mentalny:
Labirynt mentalny.png

Przykładowy labirynt okrągły

  1. Myśli śmieci same w sobie są denerwujące, a co dopiero cały ich mur. Są to głównie pojedyncze myśli odnoszące się do pogody lub czegokolwiek nie mającego żadnego znaczenia.
  2. Druty kolczaste bardzo utrudniają odczyt, szczególnie jeśli mowa o kilku ich warstwach. Jest to kilka warstw różnych piosenek i fraz zapętlających się - powtarzanych bez końca.
  3. Zwykłe ale mocne mury, choć pojedyncze, jest ich wiele - żaden złodziej nie dotarł aż tu. Każdy z nich wyświetla jakiś inny obraz, często zupełnie niezwiązany z budowniczym, typu mem z internetu.
  4. Kolejna warstwa wielowarstwowych murów, zawierają najmniej istotne wspomnienia i plany.
  5. Różnokształtne mury mieszane, składające się z myśli fałszywych (zakładając, że budowniczy wie, co złodziej chciałby zdobyć) czyli zmienionych informacji w potencjalnym celu podsłuchiwacza.
  6. Ostatnia dość cienka warstwa złożonych myśli fałszywych, dla przykładu - planu skomplikowanego działania, które nigdy nie miało/nie będzie miało miejsca.
  7. Myśl lub myśli właściwe, które są celem złodzieja, bądź po prostu aktualne myśli budowniczego.

Tworzenie zapory Edytuj

Ogrodzenie jest najprostszą do stworzenia zaporą i budowanie jej nie wymaga żadnych umiejętności lub nawet woli, ponieważ każdy posiada zapas myśli - śmieci, które nieustannie krążą po głowie.

Druty kolczaste również nie należą do najtrudniejszych w budowaniu i często używamy ich nieświadomie, przykładowo kiedy "chodzi" nam po głowie lub "męczy" nas jakaś piosenka czy słowo/fraza. Bezustannie ją wtedy nucimy, niejednokrotnie na głos (ku irytacji osób z otoczenia) co znacznie utrudnia czytanie w naszych myślach.

Wszelkiego rodzaju mury to już wyższa półka - wybudowanie takiego muru z początku jest bardzo czasochłonne i wymaga ogromnego skupienia. Później jednak przychodzi łatwiej, z czasem można postawić mur jedną myślą. Podstawowy powód, dla którego stawanie tego muru za pierwszym razem jest najgorsze: trzeba go budować cegła po cegle tak, jakby się to faktycznie robiło. Różnica jest taka, że tu trzeba to sobie wyobrazić. Po wybudowaniu muru trzeba ustalić, jakie "graffiti" wymaluje się na jego ścianie, a następnie zadbać, aby się zbyt szybko nie zwalił. Dla początkujących utrzymanie muru dłużej niż kilka minut to istna mordęga.

Im więcej warstw ma nasza zapora, tym trudniej ją wybudować, ale też tym trudniej ją zburzyć. Najtrudniejszą rzeczą w budowaniu zapór jest wizualizacja. Automatycznie więc większy potencjał będzie mieć osoba o bujnej wyobraźni i elastycznym umyśle. Z kolei ktoś, u kogo z myśleniem abstrakcyjnym jest słabo, będzie musiał poświęcić więcej czasu na naukę budowania

Jednak mistrzostwem jest postawienie nawet niezbyt rozbudowanego labiryntu. Stworzenie tak wielu różnorodnych warstw o skomplikowanych układach wymaga ogromnej podzielności uwagi i niesamowitej wyobraźni przestrzennej i przede wszystkim lat praktyki.

Największe szanse na zbudowanie labiryntu lub przynajmniej zaawansowanej zapory złożonej z murów mieszanych ma Alfa. Jest to bezpośrednio zwizane z umiejętnością hipnozy, co za tym idzie silnym i zdecydowanym umyśle. Tym samym kjazdemu złodziejowi znacznie trudniej jest dostać się do takiego umysłu, nierzadko jest to niemozliwe.

Niszczenie barier Edytuj

Rozważyć można trzy przypadki niszczenia barier:

1. Niszczy budowniczy : jeżeli zaporę niszczy budowniczy, kiedy na przykład nie jest mu już potrzebna, dzieje się to na dokładnie tej samej zasadzie co podczas budowania, tyle że antagonistycznie - budowniczy musi sobie wyobrazić, że jego zapora się wali. Czyli po prostu jego zadaniem jedynym jest przestać ją umacniać. W zależności od stopnia złożoności bariery jej destrukcja może trwać od kilku sekund do kilku minut.
2. Niszczy złodziej : w sytuacji, kiedy niszczy złodziej czas trwania i sposób zależny jest od umiejętności złodzieja i złożoności zapory.
Proces ten rozpoczyna rozeznanie się w sytuacji, czyli wielogodzinne lub wielodniowe (lub nawet wielomiesięczne/wieloletnie) obserwowanie muru, "drażnienie się" z nim - sprawdzanie możliwości jego zewnętrznych warstw. Następnie złodziej, znając już zapory swojego celu, czyli myśli własciwej może zacząć "taranować" mur wyobrazając sobie, że np. wjeżdża w niego czołgiem.
Drugim sposobem, którym posługuje sie jedynie Vokunzii, jest omijanie tych większych przeszkód i delikatne przenikanie tych słabych. Jest to czasochłonne zajęcie, ale największym plusem jest to, że budowniczy nie ma szans na wykrycie złodzieja.
3. Niszczy hipnotyzer : kiedy hipnotyzer chce dostać się do umysłu swojej ofiary zazwyczaj w celu zawładnięcia nim musi wyburzyć wszystkie zapory. Jest to o tyle prostsze, że mentalność hipnotyzera, którym zazwyczaj jest Alfa jest znacznie silniejsza. Niszczenie odbywa się tu podobnie jak w przypadku kiedy burzy złodziej, jednak ipnotyzer nie ma potrzeby ówczesnego poznania muru, gdyż wystarczy mu najczęściej sama wola zapanowania nad ofiarą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki