FANDOM

Od wydarzeń z mojego poprzedniego opowiadania

minęły tysiące lat. Nikogo z bohaterów już dawno nie ma, Berk nie istnieje – wyspa została później zniszczona przez ludzi z kontynentu i zatonęła. Wyspa zatonęła? Tak, to możliwe. Zbombardowana katapultami i okrętami – wikingowie i smoki bronili się jak mogli, ale przegrali. Wszyscy wikingowie zginęli a wyspa została zrównana z ziemią. Znaczy z wodą. Smoki wówczas pojęły, że świat ludzi nie jest już dla nich bezpiecznym miejscem. Musiały zacząć się ukrywać. Wszystko było dobrze, dopóki ludzie żyli w wioskach, takich jak dawniej ta na Berk. Ale potem zaczęli się rozbudowywać, zasiedlać nowe miejsca. Chciwi, zagarniali coraz większe terytoria, aż smoki zrozumiały, że jedyne co im zostało to całkowita dzicz. Pomyślicie: dlaczego smoki, skoro nigdy się nie ukrywały, a jak coś, to atakowały, nagle postanowiły, że dla ludzi powinny przestać istnieć? To proste. Pojawiały się nowe rodzaje broni, ludzie wpadali na coraz więcej pomysłów na łapanie zwierzyny.

Znane nam gatunki zaczęły zanikać. Nie były przystosowane do ukrywania się, nie opanowały odpowiednich metod polowań. Polowań. Ano właśnie. Smoki nie tylko musiały zacząć się ukrywać, musiały też zacząć jeść mięso. Ryb już nie było tak łatwo zdobyć, a wyspy znikały i został im stały ląd. Więc przestały być tylko rybożerne.

Stopniowo różne gatunki zyskiwały kolejne umiejętności, nawet jeśli umiejętnością był po prostu wygląd. Najdłużej w oryginalnej formie pozostał Zmiennoskrzydły, ponieważ on od samego początku istnienia posiadał przydatną do ukrywania się umiejętność: wtapianie się w tło. Z czasem jednak powoli i on zaczął ewoluować. Został jednak jeden gatunek, który przez wszystkie pokolenia nie zmienił się ani trochę. Nocna furia. Ona jednak… Stała się legendą nawet wśród smoków.

A potem wydarzyło się coś niesamowitego. Księżyc raz na ileś lat znajduje się bliżej Ziemi. Tym razem wydarzyło się to równocześnie z pełnią i zaćmieniem księżyca. Niebo było bezchmurne, a gwiazdy migotały, znacznie wyraźniej niż zwykle. Uderzył jeden, jedyny piorun. Od tamtej pory każdy kolejny urodzony smok zyskiwał nowe umiejętności. Dragnatt widać zobaczył, że latanie i broń w oddechu smokom nie wystarczają. Tak więc stąd w średniowieczy wzięły się legendy o smokach porywających owce – to akurat smoki górskie, ale w różnych kulturach pojawiały się rożne smoki. Najważniejsze jednak, że dziś te stworzenia żyją same i nikt nie wie o ich istnieniu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki