FANDOM

Piorunoskrzydły
Piorun granatowy.jpg
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, smoczy korzeń, hipnoza alfy,węgorze, woda
Sposób tresury Rozbroić się i zainteresować czymś smoka
Opis wyglądu
Umaszczenie {{{kolory i wzory}}}
Masa ciała

♂- 780 kg ♀- 650 kg

Wysokość w kłębie ♂- 4 - 4,5 m

♀- 3,5 - 4 m

Długość ♂- 15 - 18 m

♀- 12 - 13 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 16 m

♀- 13 m

Statystyki
Klasa Pogodowy
Typ {{{kryształowe, wodne... itd.}}}
Typ ognia Wiązki piorunów
Atak {{{sposób atakowania}}}
Szybkość {{{szybkość w km/h}}}
Uzbrojenie {{{łuski, kolce?}}}
Jad {{{jad-działanie, wygląd}}}

WyglądEdytuj

Gad ten jest dość duży, budową tułowia przypomina byka. Ma masywną klatkę piersiową, z której wyrastają kolce, ustawione przeciwstawnie do grzbietowych. Łeb smoka przyozdobiony jest parą ostrych, zakręconych ku przodowi rogów, wychodzących z brwi, co daje groźny wygląd. Zwierzę posiada jedną parę silnych łap z trzema palcami przechodzącymi w kościste pazury. Takie same kolce występują na skrzydłach.

Łuski tego smoka zazwyczaj są granatowe, a łapy oraz skrzydła fioletowe, jednak występuje on w różnych barwach. Stałym elementem zaś jest czarny grzbiet, wszelkie rogi i pazury oraz wzór taki sam dla wszystkich smoków na klatce piersiowej. Ogon tego smoka zakończony jest kłębkiem piorunów. Napięcie tam wynosi nawet 1000V i jest w stanie zabić 10 dorosłych mężczyzn. Smok może też przenieść napięcie elektryczne na wszystkie czarne elementy ciała.

SiedliskoEdytuj

Piorunoskrzydłe są smokami dość rzadkimi i bardzo trudno je namierzyć,więc ich dokładne siedlisko jest nieznane. Można to zrobić właściwie tylko podczas burzu, bo gdzie pioruny - tam piorunoskrzydły. Można je zatem spotkać na całym globie.

DietaEdytuj

Smoki te żywią się dziczyzną, to jest: wszystkimi kopytnymi posiadającymi rogi, a także owcami, bydłem hodowlanym, przez coi są utrapieniem hodowców. Gady nie cierpią wody i unikają wszystkiego, co ma z nią jakikolwiek związek. Pragnienie gaszą krwią swoich ofiar. Zwane są przez to "Łuskowatymi wampirami".

Zachowanie i tresuraEdytuj

Piorunoskrzydłe są smokami niezwykle agresywnymi i terytorialnymi. Preferują samotniczy tryb życia, jednak w pary łączą się na całe życie. Okres lęgowy przypada na najbardziej burzowy miesiąc, czyli lipiec. Samica składa od trzech do pięciu jaj i staje się wtedy jeszcze groźniejsza, przez to jej partner pojawia się w gnieździe jedynie by przynieść zdobycz. Po wykluciu się samiec wraca na stałe i rodzice opiekują się młodymi na zmianę. Smoczatka zostają z rodzicami do 4 roku życia, natomiast dojrzałość płociową osiągają dopiero trzy lata później, bo w wieku 7 lat. Przeciętny Piorunoskrzydły dożywa zwykle 80 lat, choś bywały przypadki, że smoki te śmiało mogły mieć nawet 100 lat.

Gady sa bardzo wytrzymałe i większość czasu spędzają w powietrzu. Sa w stanie przelecieć wiele kilometrów bez odpoczynku i pożywienia. Są bardzo żywotne i cały czas coś robią.

Polowanie Piorunoskrzydłych jest połączeniem stylu orła czy jastrzębia z atakiem kamikaze. Pikują z zawrotną prędkością na wypatrzoną ofiarę, po czym chwytają ją mocnymi szponami i znikają wśród chmur. Scena polowania uchwycona została na zdjęciu.

Smoki te są agresywne, więc atakują praktycznie od razu, kiedy zbliży się do nich obcy, czyli za równo człowiek jak i smok. Zaufanie Piorunoskrzydłego można zdobyć tylko i wyłącznie pozbywając sie wszelkiej broni, w momencie, kiedy atakuje. Wtedy zawacha się i należy wyciągnąć ostrożnie ręce w górę i spóścić głowę. Smok ten jest bardzo inteligentny, więc odstąpi i zacznie nas obserwować. Zrozumie, że nie mamy złych zamiarów. I ty trzeba mieć tajną broń. Piorunoskrzydłe uwielbiają wprost zagadki i są bardzo ciekawskie, jednak bardzo szybko się nudzą i potrzebują coraz to nowych rozrywek. Żeby zaintrygować sobą smoka, trzeba mu przykładowo dać jakiś przysmak, ukryty w przykładowo klatce. Gad bedzie musiał się namęczyć, żeby się do niego dostać i wtedy zyskamy w jego oczach. Jeżeli jednak zagadka okaże się zbyt trudna i smok jej nie rozwiąze, odleci i więcej nie da się "złapać". Piorunoskrzydły jest więc wierzchowcem dla energicznego i kreatywnego jeźdźca.

SłabościEdytuj

Jak wszystkie smoki, Piorunoskrzydłe podatne sa na działanie smoczego korzenia, smoczymiętki, hipnozy Alfy i unikają węgorzy. Te gady, mają jednak wrodzony lęk przed wodą i unikają jej jak tylko się da. Nie jedza również ryb, ani wszystkiego, co pochodzi z wody. Najlepszym sposobem na odstraszenie tego smoka od swojegpo bydła, jest zainstalowanie zraszaczy. Jajo

Jaja są dość duże, bo mają aż 45 cm średnicy w najszerszym miejscu. Są owalne i symetryczne. Co ciekawe cały czas znajdują się pod wysokim napięciem, więc dotknięcie ich skutkuje porażeniem i natychmistowym zgonem. Rodzicom jednak nic sie nie dzieje. Kolor jaja zależy od koloru smoczątka, który jest połączeniem barw rodziców.

Moce i umiejętnościEdytuj

  •    Smoki mają doskonały wzrok, są diabelsko szybkie i zwinne w powietrzu jak i na lądzie.
  •    Mogą naelektryzować czarne elementy ciała.
  •    Latając w czasie burzy ściągają nan siebie wyładowania atmosferyczne, ładując tym samym swoją liczbę strzałów 

Pierwsze pojawienieEdytuj

Coś, czego pragnę

Znane piorunoskrzydłeEdytuj

  • Sora

CiekawostkiEdytuj

Smoki te nie mają określonego iejsca występowania. Są bardzo terytorialne i "wyznaczają" między sobą tereny łowieckie, które obejmują zazwyczaj las oraz hodowlę bydła. Nie cierpią towarzystwa innych stworzeń, jednak za partnera/partnerkę bez wahania oddadzą życie i w sytuacji, jeżeli druga połówka zginie, umieraja kilka dni później. Jeżeli zdobędzie się przyjaźń Piorunoskrzydłego, zdobędziemy wierego obrońcę do końca życia. Smok zrobi dla nas wszystko. 

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki