FANDOM

Kamiennik skalny
Zdjęcie 1.JPG
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, hipnoza alfy
Sposób tresury Dać skałę albo smoczymiętkę
Opis wyglądu
Umaszczenie {{{kolory i wzory}}}
Masa ciała

♂- 350 kg ♀- 300 kg

Wysokość w kłębie ♂- 2,5 m

♀- 2 m

Długość ♂- 9,5 m

♀- 9 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 9 m

♀- 8,5 m

Statystyki
Klasa Kamienna klasa
Typ {{{kryształowe, wodne... itd.}}}
Typ ognia Lawa
Atak {{{sposób atakowania}}}
Szybkość {{{szybkość w km/h}}}
Uzbrojenie {{{łuski, kolce?}}}
Jad {{{jad-działanie, wygląd}}}

WyglądEdytuj

Kamiennik skalny jest cały szary. Odcień szarości natomiast zależy od tego, w jakich górach smok żyje. Nie jest on pokryty kamieniami, choć mogłoby się tak wydawać. Te "głazy" to nic innego jak duże, płytki kostne, taka sama "skorupka". Smok ten nie jest wbrew pozorom dużo cięższy od innych gatunków. Jego wygląd daje takie złudzenie. Jest dość dobrze zbudowany, ma silne łapy i skrzydła, krótką szyję i również niezbyt długi obon zakończony czymś w rodzaju maczugi. Na głowie ma dwa, dość krótkie, bardzo twarde rogi. Oczy są niezbyt duże i zawsze żółte. Mają duże i ostre kły oraz pazury o tych samych cechach.

Z wiekiem pancerze tych smoków porasta mech i to właśnie on pozwala określić wiek osobnika.

Siedlisko i dietaEdytuj

Zamieszkuje góry, jednak w przeciwieństwie do smoków górskich preferuje tereny gdzie nie rośnie żadna roślinność ani nie żyją większe zwierzęta. Nie potrzebuje też dużej powierzchni, ponieważ doskonale się wspina po najbardziej stromych ścianach.

Jest to jedyny gatunek smoka, który po WE (wielkiej ewolucji) jest głazożerny. Lubi zwłaszcza wapń i bazalt.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Kamienniki skalne są wielkimi samotnikami. Na ogromnym obszarze, kilkanaście razy większym niż powierzchnia Berk, nie będzie żyło więcej niż dwa kamienniki. Zawsze będą to samiec i samica. Mimo to, będą żyli całkowicie oddzielnie i spotykali się jedynie w okresie lęgowym, który u tych smoków następuje w listopadzie.

Wytresowanie tych smoków jest trudne jedynie pod tym względem, że ciężko je znaleźć i nie są one towarzyskie. Jednak po poczęstowaniu ich jakąś skałą lub smoczymiętką szybko nam zaufają.

Moce i umiejętnościEdytuj

  • Smoki te mogą zbobyć pożywienie niemal w każdym środowisku ze względu na to, że są głazozerne
  • Ich ogień to kule lawy
  • Potrafią się niemal perfekcyjnie wtpić w tło skał

SłabościEdytuj

Jak wszystkie smoki, uwielbiają smoczymiętkę i ulegają hipnozie alfy. Prawdopodobnie reagują agresywnie na smoczy korzeń, jednak tam gdzie żyją, nie rosną żadne rośliny, więc nie udało się jeszcze tgo sprawdzić. Z tego samego powodu nie wiadomo, czy boją się węgorzy, lecz prawdopodobnie tak.

CiekawostkiEdytuj

  • Pancerz smoka wygląda, jakby był zrobiony ze skał, lecz w rzeczywistości są to kostne płytki w szarym kolorze.
  • Kolor smoka dopasowuje się do środowiska, w którym żyje. Jeśli np. smok żyje w górach z wapienia, jego pancerz również będzie wyglądał jakby był z wapenia.
  • Wiek osobnika można poznać po ilości mchu na jego pancerzu

Pierwsze pojawienieEdytuj

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki