FANDOM

Deszczownik
Deszczownik
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, smoczy korzeń, hipnoza alfy, sól
Sposób tresury Zachować spokój, zmoczyć się i dać posolonego halibuta
Opis wyglądu
Umaszczenie {{{kolory i wzory}}}
Masa ciała

♂- 650 - 700 kg ♀- 550 - 615 kg

Wysokość w kłębie ♂- 3 - 3,5 m

♀- 2,7 - 2,9 m

Długość ♂- 18 - 20 m

♀- 16 - 18 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 13 - 15 m

♀- 10 - 12 m

Statystyki
Klasa Wodna klasa
Typ {{{kryształowe, wodne... itd.}}}
Typ ognia Trująca, gorąca woda
Atak {{{sposób atakowania}}}
Szybkość {{{szybkość w km/h}}}
Uzbrojenie {{{łuski, kolce?}}}
Jad {{{jad-działanie, wygląd}}}

WyglądEdytuj

Deszczownik jest dość masywny i nieco ciężki, co sprawia, że nie jest zbyt zwrotny. Ma dwie, spore łapy, a pomiędzy pazurami rozpoścuera się błona pławna. Tułów jest dość długi, głowa duża w stosunku do reszty ciała, ma też duże skrzydła, a ogon kończy się czymś w rodzaju dużej płetwy.

Smoki te nie są pokryte łuskami - na skórze mają gruczoły wytwarzające gęstą substancję o klorze niebieskim lub niebiesko-zielonym. Smok, jeśli chce, może też tą substancję zatruć - potrafi ona mieć nawet właściwości żrące, podobne do kwasu, dzięki czemu strzelanie czymkolwiek do smoka kończy się porażką - wszystko topi się pod wpływem kwasu. Pod warstwą płynu jednak skóra deszczwonika jest biało-różowa i średnio wytrzymała, na pewno nie tak jak łuski. Na szczęście kwas dobrze spełnia swoje zadanie.

SiedliskoEdytuj

Deszczowniki zamieszkują wody zarówno słone jak i słodkie oraz obszary wokół zbiorników wodnych, czy też przy rzekach. Obecność wody jest ich jedynym wymogiem podczas wyboru miejsca zamieszkania, zaraz po braku obecności ludzi. Oswojone deszczowniki mogą porzucić środowisko wodne, ale muszą mieć stały dostęp do przynajniej sadzawki.

DietaEdytuj

Deszczowniki jedzą ryby i jest to ich główne pożywienie ze względu na środowisko, w którym żyją. Jednak w razie czego, nie pogardzą i mięsem. Ich ulibioną rybyą jest halibut, którym mogą objadać się całe dnie i nigdy im się nie znudzi.

W ich diecie niezbędna jest również sól, która jest neizbędna, aby ich organizm funkcjonował prawidłowo. Muszą więc regularnie ją jeść. Przy okazji sól jest ich wielkim przysmakiem.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Deszczowniki żyją w kilkunastoosobowych stadach. Niektóre osobniki po osiągnięciu odpowiedniego wieku opuszczają stado, aby założyć własne. Smoki w stadach mają określone, przydzielone role - jest przywódca, zwiadowcy, zdobywający pożywienie i samice.

Są dość ufne i przyjacielskie, ale w stosunku do obcych, lub zaskoczone są niezwykle agresywne. Podchodząc do deszczowników najlepiej najpierw się zmoczyć i wziąć ze sobą ich ulubiony przysmak - halibuta. Wcześniej mocno go posolić, bo sól dla deszczowników to jak dla nas cukierki.

Okres godowy deszczowniki mają w innym czasie niż większość smoków, bo latem. Jaja składają w wodzie, na płyciźnie w miejscu, gdzie stado zdecyduje się zatrzymać na czas wysiadywania jaj. W jednym miocie zwykle wykluwa się 3-7 deszczowników. Bardzo rzadko mniej lub więcej.

SłabościEdytuj

Pierwszą ze słabości deszczownika jest smoczymiętka, którą te smoki uwielbiają, mimo, że ze względu na środowisko w jakim żyją, nie mają do niej stałego dostępu.

Ich słabością jest także smoczy korzeń, który tak jak u innych smoków sprawia, że stają się one agresywne. Na szczęście smoki nauczyły się rozpoznawać obecność smoczego korzenia po zachowaniu zwiadowcy, więc nie mają z nim problemów zbyt często.

Podobnie jak inne smoki, deszczownik może ulec wpływowi alfy.

Ich inną słabością jest sól, która nie tylko jest niezbędna do ich prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale też smoki ją uwielbiają. Mylny jst jednak przesąd, że wobec tego żyją one głownie w wodach słonych. Dla nich woda to woda, każda taka sama. Sól ma znaczenie jeśli jest poza nią, można więc często zauważyć siedzące na brzegu stadka tych smoków, liżących pokryte solą morską łuski.

JajoEdytuj

Jajo deszczownika przypomina samego smoka, samo też całe jest pokryte wodą, która jest trująca dla smoków innych gatunków. Jest to ich forma obrony przed innymi drapieżnikami.

Moce i umiejętnościEdytuj

  • Jego skóra wytwarza ogromne ilości wiecznie skapującej wody, którą smok jeśłi chce, może zatruć. Dostanie taką zatrutą wodą oznacza śmierć w ciągu dwóch dni. Jeśli smok chce, może też sprawić, aby jego woda stanowiła lekarstwo na tą truciznę, jednak bardzo rzadko tego używa.
  • Nie mają zbyt dobrego węchu, ale nadrabiają niesamowitym słuchem. Nie ma szans, aby podejść do nich nieusłyszalnie. Od razu wyślą zwiadowców
  • Jego bronią w oddechu jest woda, którą smok może podgrzać lub nie. Jest ona jeszcze bardziej trująca niż reszta wody na smoku.
  • Jeśłi chcą, potrafią upodobnić się do tafli wody tak skutecznie, że ich wykrycie jest niemożliwe.
  • Nie boją się węgorzy, chociaż ich nie jedzą
  • Najpopularniejsze z innych mocy deszczowników to: niewidzialność, wydzielanie nieprzyjemnych zapachów. 70% smoków ma którąś z tych dwóch mocy, inne mają rożne.

Pierwsze pojawienieEdytuj

  • Coś, czego pragnę

Znane deszczownikiEdytuj

  • Kaskada

CiekawostkiEdytuj

  • Ogon deszczownika jest tak silny, że jadnym uderzeniem smok może ogłuszyć kilkunastu mężczyzn
  • Uwielbiają deszcz, nawet jeśli siedzą akurat w wodzie. Sam dźwięk deszczu sprawia im przyjemność
  • Co jakiś czas odwiedzają lasy deszczowe tylko po to, żeby posłuchać deszczu
  • Jako jedyne ze smoków nie boją się węgorzy, ale ich nie jedzą ze względy na szkodliwe właściwości.

GaleriaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki