FANDOM

Alfa - smoczy przywódca

Wśród smoków: Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Smoczy lider nie musi wyróżniać się fizycznie w zasadzie niczym spośród innych gadów tego gatunku. Łatwo go jednak rozpoznać po aurze, jaka go otacza. Nie jest ona oczywiście widzialna, ale będąc w towarzystwie Alfy nie pomylimy się, który to smok. Przywódca musi być też oczywiście rozważny, inteligentny i odważny i umieć panować. A wiadomo, że panowanie to również opiekowanie się podwładnymi.

Faktem jest również, iż liderem najczęściej zostaje Nocna Furia, ze względu na jej ponadprzeciętną inteligencję.

Umiejętności Edytuj

Jedyną i najważniejszą dodatkową (nie licząc wrodzonej) umiejętnością Alfy jest hipnoza. Doświadczony przywódca jest w stanie kontrolować kilkaset, a nawet parę tysięcy smoków.

Predyspozycje do bycia Alfą Edytuj

Kto może zostać Alfą? Zasada jest prosta: ten kto pokona poprzednika lub, co zależne od woli starszego Alfy, pozycja ta wraz z umiejętnością hipnozy zostaje przekazana następcy. Zasadniczo Alfą jest samiec, jednak może nią zostać również smoczyca. W takim przypadku, samica musi mieć partnera, aby w pełni korzystać z umiejętności hipnozy (w przeciwnym razie nie jest ona tak silna i mocniejszy umysł może się od niej uwolnić), a tym samym mianuje Alfą również swojego partnera. Zauważyć jednak trzeba, że samiec potrzebny jest Alfie tylko do "odblokowania" swoich umiejętności. Po jego śmierci hipnoza nie słabnie, jednak skraca się życie smoczycy[1].

Znane Alfy Edytuj

  • Szczerbatek (przed Erą Wielkiego Daru)
  • Sakit (przed Erą Wielkiego Daru)
  • Svart
  • Misza
  • Hyacinthino

Wśród Smoków[2]: Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Jeżeli mowa o Smokach z dużego "S", sprawa wygląda nieco inaczej, bowiem Alfa rodzi (lub wykluwa) się z umiejętnością hipnozy lub bez. Jest to uwarunkowane przez pochodzenie Smoka. I również tu lider musi wykazywać się rozgarnięciem. Podobnie też jak u zwykłych skrzydlatych gadów, nie muszą pojawiać się żadne wrodzone anomalie w wyglądzie danego osobnika, jednak Alfy odznaczają się ponadprzeciętnymi rozmiarami, jak na swój gatunek

Umiejętności Edytuj

Oprócz własnych umiejętności, z którymi Smok przychodzi na świat, przyszły Alfa posiada również umiejętność hipnozy, która jest znacznie silniejsza niż u smoków. Alfa jest bowiem władcą całej fauny i może kontrolować nie tylko gady, ale również wszystkie ptaki, ssaki (w tym ludzi), czyli głównie kręgowce. Jednak może też nasłać na jakiś kraj rój szarańczy...

Predyspozycje do bycia Alfą Edytuj

Alfą wśród zmiennokształtnych smoków może zostać tylko i wyłącznie osobnik czystej krwi, niezależnie od płci. Taki Smok rodzi się z hipnoza jako jedną ze swoich mocy. Nie jest ona jednak w pełni rozwinięta i "pełnoprawnym" liderem zostaje Smok dopiero w swoje dwudzieste urodziny, czyli w momencie odkrycia ostatniej ze swoich umiejętności. Wtedy również mentalność osobnika całkowicie się wzmacnia i nikt (chyba że smoczy Alfa, ale nie na długo) nie jest w stanie obronić się przed kontrolą umysłu.

Pojedynek Alf Edytuj

W związku z faktem, że Alfa może być tylko jedna, każdy Smok z predyspozycjami do tej posady po osiągnięciu odpowiedniego wieku będzie mógł kontrolować tylko swój teren, lub teren "niczyj". Dlatego też, w sytuacji kiedy dochodzi do konfrontacji dwóch lub więcej liderów, zaczną się wzajemnie blokować i każdy będzie mógł panować jedynie nad "swoimi". Wtedy też dochodzi do walki o przywództwo. Wyłoniony zostanie zwycięzca i najlepszy Alfa. W pojedynku bowiem musiał wykazać się nie tylko zręcznością i siłą, ale również inteligencją i silną mentalnością, gdyż w dużej mierze walka składa się na wzajemne "wypychanie się". Polega to na wyparciu umysłu i świadomości przeciwnika z jego głowy za pomoca hipnozy, co równoznaczne z zabiciem go.

Istnieją dwa warianty walki:

  1. Na śmierć i życie - jest to wyżej opisany pojedynek, w którym przeżywa tylko zwycięzca. Zwycięzca musi wtedy wypchnąć umysł przeciwnika poza granicę[3]. Dawniej sposób ten był często praktykowany, jednak wraz z malejącą populacją Smoków stał się znacznie mniej popularny w przeciwieństwie do drugiego wariantu.
  2. Kto lepszy - w tym przypadku przeciwnicy walczą do momentu, w którym jeden albo się podda, co jest jednak wyjątkowo rzadkim przypadkiem, albo wygrywający dotrze do granicy i się zatrzyma. W tym przypadku Alfą zostaje zwycięzca, a przegrany/ni tracą umiejętność hipnozy, która przy granicy umysłu po prostu zanika.

Są jednak dwa wyjątki, kiedy Smoki nie muszą ze sobą walczyć:

  1. Pierwszą opcją dostępną tylko dla Alf przeciwnej płci jest możliwość zaprzestania walki i połączenia swoich sił. Oczywiście nie musi do tego dojść i jest to możliwe tylko z woli obu Smoków.
  2. W drugim przypadku zwyciężają rodzinne więzy, kiedy, choć bardzo rzadko, bliźniaki otrzymują predyspozycje do przywództwa. Jeżeli ich relację są wystarczająco dobre, mogą podzielić się stanowiskiem Alfy. O ile w pierwszym przypadku siły Alf łącząc się, zwiększają swoją moc, o tyle w przypadku, kiedy rodzeństwo decyduje się nie walczyć ich hipnozy słabną i są w stanie osiągnąć to, co jedna Alfa tylko działając razem. Osobno będą mieć siły jak przed 20 rokiem życia.

Znane Alfy Edytuj

  • Anja
  • Rodzice oraz dziadkowie od strony ojca Anji
  • <imię>
  • <imię>
  1. Życie smoka - osobny artykuł tutaj:
  2. Smok - osobny artykuł:
  3. Granica świadomości - Granica jest punktem, do którego można "zniszczyć" świadomość Smoka. Kiedy zostaje ona przekroczona nie ma już odwrotu i przegrany umiera. Znana jest jedna Alfa, która przeżyła "wypchnięcie" i wróciła do pełni sił mentalnych, nie tracąc umiejętności hipnozy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki